Apel o Nową Naramowicką

W niedzielę 22 maja, mieszkańcy będą zbierać podpisy pod apelem. Akcja będzie trwać w godzinach: 10; 11.15 oraz 12.30 przed kościołem pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej w Poznaniu, przy ul. Naramowickiej 156 - donosi Głos.

http://www.gloswielkopolski.pl/aktualnosci/405787,poznan-zaapeluja-do-prezydenta-o-nowa-naramowicka,id,t.html

Wiem, że wielu mieszkańców Umultowa jest przeciwna tej budowie. Ja mam tylko taką skromną uwagę, że o ile nie powstanie szybko tramwaj na Naramowice, to Nowa Naramowicka powinna mieć buspasy, nawet kosztem pozostanie drogą jednopasmową dla aut. Zrobienie dwupasmówki spowoduje tylko przesunięcie korków bliżej centrum. No chyba, że ruch rozprowadzi się po Lechickiej. Obawiam się jednak, że poprawa będzie chwilowa, o ile nie poprawi się komunikacji zbiorowej, np autobus co 5 minut kursujący po buspasie, aż do Garbar i potem Solną w stronę centrum, np przez Niepodległości do Kaponiery i na Dworzec w 20 minut, to by było coś....
Pomarzyć warto, złudzeń się wyzbyłam...

Komentarze

  1. Podpisy trzeba zbierać pod coś takiego
    http://www.youtube.com/watch?v=H_NmZ1k_5hk&feature=related
    No... ale poznaniacy woleli małpiarnię przy Bułgarskiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas pod kościołem raczej takiej akcji nie będzie,bo jak słyszałam, " Nowa Naramowicka podzieli parafię"

    OdpowiedzUsuń
  3. "Nowa Naramowicka podzieli parafię" [...]
    Starego Umultowa nie stać na własny kościół? Przecież w tym rejonie miasta jest strasznie mało kościołów i żaden nowy się nie buduje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłem, zobaczyłem, podpisałem...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nowonaramowicka jest po prostu niezbędna. I to z tunelem pod torami. I jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Potrzebny byłby tez tramwaj na Nowonaramowickiej. Bo ostatecznie i tak wszystko zatrzyma się na Lechickiej. A tramwajem przynajmniej da się wszystkie korki wyminąć. Albo buspas. Rozwiązanie, o którym władze miasta jeszcze nie bardzo myślą, a które sprawdza się choćby w Warszawie, czy Rzeszowie.
    Co do parafii, to w Naramowicach ma powstać druga, gdzieś w okolicach Mołdawskiej...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz