Wieści z Umultowa i ladna pogoda

Dzisiaj wraz z malzonka zaliczylismy dluzszy spacer z "propaganda". Wiesci z Umultowa w wersji papierowej w dosc pokaznej ilosci sa przygotowane. Logistycznie i czasowo niestety calego osiedla napewno nie ogarniemy. Pozostanie prosba do miejscowych sklepow spozywczych o udostepnienie miejsca. Dzisiaj zrobilismy rundke w okolicy Lagodnej. Kto jak kto ale mieszkancy tamtej okolicy to daleko do wyborow nie maja ;)

Wczoraj korzystajac z okazji pieknej pogody uruchomilem rowery. Spora czesc mieszkancow nie tylko naszego osiedla postanowila zlapac troche powietrza czy to na spacerze czy na rowerze. Niestety brak sniegu odkrywa straszny balagan na osiedlowych nieuzytkach. Zauwazyliscie ze na osiedlu nie ma ani jednego miejskiego, chodnikowego smietnika? Blahy problem ale moze tym tez warto sie niedlugo zajac.

P.S nie kupujcie rowerow z marketow. Chocby za punkty dawali to nie warto.

Dla tych co dbaja o ekologie i nie marnuja papieru gazetka w wersji pdf znajduje sie tutaj http://www.umultowo.yoyo.pl/gazetka.pdf

Komentarze

  1. Żenujący żart prowadzącego musi być ;) Łatwiejsza do strawienia na "posiedzeniu" chociażby.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę tutaj drugi żart: b ł a h y problem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. No ładnie ;) wstyd jak nie wiem. Zaraz poprawię.
    Ale śmietników i tak nie ma! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałem, jak na Migdałowej nawalał sąsiadowi rower :) Następnym razem zamiast na rower proponuję pobiegać !

    OdpowiedzUsuń
  5. polecam :
    http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,9255295,Dzialacze_z_Naramowic_polemizuja_z_Grobelnym.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Problem braku śmietników nie jest błahy. Tylko chodząc do sklepu na Łagodną (z mojego domu to około 150m) naliczyłem kilkadziesiąt butelek po wódce tzw. małpek. Plus inne śmieci. Taka dzisiaj moda - wyrzucić co zbędne byle gdzie, niech się inni martwią. Warto by zorganizować kosze, a poza tym, na wiosnę sprzątanie osiedla - na wzór "sprzątania ziemi" przez harcerzy. Tylko to są koszty i nie wiem czy leży to w kompetencjach Rady.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest problem to trzeba znaleźć rozwiązanie. Nawet jeśli coś nie leży w kompetencjach rady to rada może zwrócić uwagę komu trzeba.

    Do biegania to trzeba mieć kondycję ;) zamiast roweru zastanawiam się czy nie kupic skuterka i jak zamkną dzięgielową w jakiejś części to będę śmigał przez furtki w UAM na Maków Polnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam wszystkich

    Gazetkę "Wieści z Umultowa" znalazłem w skrzynce - co jak rozumiem jest efektem rowerowej wyprawy niedzielnej Pana Rafała. Fajna inicjatywa . Poza tym z ulgą zauważam, że nie tylko mnie wścierwia koszmarny bałagan na naszym osiedlu. Może dałoby się zamówić ze dwa kontenery (Czy Rada ma na to "siano"?) i zorganizować pospolite ruszenie w jakąś sobotę?? Ja się na to piszę. Pobocza Kresowej, Bursztynowej czy okolice lasku przy Dzięgielowej, szczególnie w miejscach niezagospodarowanego, otwartego terenu to syf niewyobrażalny. W sobotę ostatnią wzdłuż płotu mojej posesji od strony Naramowickiej (ledwie 22 mb płotu) zebrałem w ramach wiosennych porządków 74 flaszeczki po wódce (od "małpek" po pełnoprawne litrówki) i ponad 100 innych opakowań różnego typu. Bydło z nas nie ludzie.
    Czy można coś z tym zrobić ?? Jaki jest budżet Rady i na co może wydać pieniądze. ???
    A w ogóle to trzeba iść na wybory - ostatnio frekwencja wynosiła jakieś chore 4% .

    Pozdrawiam wszystkich ewent. czytelników.

    Acha ! Tu się niby wpisałem jako "Anonimowy" - ale to dlatego, że inaczej nie umiem.
    Ale anonimowy być nie muszę

    J.Pawlak ul.Spokojna

    OdpowiedzUsuń
  9. Witamy, zdaję się, że kiedyś Państwu odniosłam zgubiony pod moim domem numerek od psa, takie serduszko, a może się mylę.
    Po prostu radują mnie takie słowa. Właśnie tego mi brakuje na osiedlu. Komunikacji. A przecież tyle rzeczy można zrobić samemu minimalnymi nakładami. Tak sobie wyobrażam urządzenie placu zabaw. Ja dam to, ty tamto, a jeszcze razem zagrabimy, przekopiemy, posprzątamy. Tylko ludzie się nie znają i nie mają jak skrzykiwać na takie akcje. Stąd pomysł bloga i strony osiedlowej, a także placu zabaw.
    Co do wiedzy o np budżecie RO, czy jej działaniach, to uruchomienie portalu z takimi informacjami poza placem zabaw jest moim głównym bzikiem. Jak słyszę narzekania, że mały jest budżet rady no to mnie krew zalewa. Jeden zna się stronach internetowych, drugi pisze felietony, trzeci wrzuca zdjęcia, a czwarty dokumenty RO. Rada powinna pokryć tylko koszty domeny i serwera, a resztę możemy zrobić sami, zamiast płakać, ze nie ma kasy. Ja wierzę w ludzi i myślę, ze tylko potrzebują kopa w d...
    w odpowiednim kierunku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Budżet ROU 40 151,00 zł
    http://bip.city.poznan.pl/bip/public/bip/attachments.html?co=show&instance=1003&parent=43354&lang=pl&id=89839

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam,

    co do śmieci na osiedlu, to jak ma ich nie być skoro sami mieszkańcy śmiecą ???
    Czy RO będzie miała jakiś pomysł, co zrobić, aby sprawdzać i zmusić tych ludzi do posiadania pojemników na śmieci? Niestety, nie wszyscy mają pojemniki, a śmieci o tej porze roku lądują w piecach CO, a kiedy kończy się sezon grzewczy lądują wiadomo gdzie.
    Można to zgłosić do Straży Miejskiej, ale jak dotąd głupio tak było donosić na bliższych i dalszych sąsiadów, ale są pewne granice.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam

    Jak budżet wynosi 40 tys - to wiele się nie zwojuje - ale jak słyszałem ma wzrosnąć w skali miasta 4-krotnie. To pytanie moje jest następujące - te 40 tys to jest po tym wzroście ?? Czy można liczyć na 160.000 ???
    Co do śmieci, to jak pisze mój szanowny przedmówca, sami mieszkańcy śmiecą. To się zgadza, ale jeżeli nie ma komu posprzątać to ja się na taką akcję piszę. Czy w ramach budżetu ROU nie można by wygospodarować kasy na 2 - 3 kontenery ( chyba kosztują 500-600 PLN) poustawiać przy kościele na Kresowej i gdzieś jeszcze i pozbieralibyśmy w jakąś sobotę ten cały syf???

    pozdr
    J.Pawlak

    ps. gratuluję wybranym. I frekwencja była już
    dużo lepsza. 13,4% chyba.
    czy ktoś mi może napisać jakie są
    kompetencje RO??? co może robić??

    OdpowiedzUsuń
  13. Statut osiedla jest do pobrania u mnie na portalu (w załącznikach - na dole) lub na stronie Urzędu Miasta. Proszę kliknąć w link pod moją nazwą. Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  14. a 40 tys to jest przed zmianą kompetencji - wzrośnie.. miejmy nadzieję

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz