Pismo od Kruszyńskiego

Proszę po prostu przeczytać, komentarza po prostu szkoda. Szkoda też, że p. Kruszyński nie raczył wspomnieć jak będzie odbywało się przejście przez tory przy Naramowickiej, a tylko przejazd, typowe dla władz Poznania. Piesi najlepiej jakby nauczyli się latać.
A i mieszkańcy wschodniego Umultowa, za długo się nie pocieszycie cywilizowanym dojazdem do Piątkowa...
Oczywiście wybudują też Bożydara, ale pytam jeszcze raz, czy nie ma sensowniejszych inwestycji drogowych w tym mieście???

Komentarze

  1. Ma Pan rację, trudno tu o spokojny komentarz. Wszystko to co dotej pory było jako plotka, jest w tym tekście potwierdzone przez urzędnika miejskiego. Jak to wszystko można połączyć - remont Dzięgielowej za 6 milionów, potem zamknięcie połaczenia Naramowickiej z Dzięgielową, porozumienia między rektorem UAM a miastem, plan zagospodarowania przestrzennego, zrównoważony rozwój, miastotwórczą rolę UAM, miasto know-how,.... Panie Rafale, dziękuję za Pana pracę i działania. Jeśli będzie potrzeba rąk do zdecydowanego działania -służę

    OdpowiedzUsuń
  2. I jeszcze jedno - czy Pan jako Przewodniczący RO może otrzymać treść tego porozumienia między Miastem a UAm z dn 9 lipca 2010? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Można się wściec czytając to pismo, zwłaszcza ostatni akapit! Jak widać dla miasta ważniejszy jest jeden rektor niż setki poznaniaków korzystających z Dzięgielowej. Dlaczego ta ulica traktowana jest jako prywatna ulica rektora i dlaczego tylko prezydent i rektor mają o niej decydować??Mieszkańcy powinni chyba jakoś zaprotestować.
    Chciałam jeszcze wspomnieć o innej bulwersującej sprawie.Mianowicie na "zamkniętym" odcinku Dzięgielowej od Naramowickiej do pętli, stoi sobie czasem straż miejska i wlepia mandaty kierowcom jadącym tąulicą. Wiadomo, że nie jest ona jeszcze wykończona, ale dlaczego jest zamknięta??Przecież nic się na niej nie dzieje (żadne roboty drogowe), a swobodny ruch jest możliwy. A straż miejska zamiast zając się jakimiś ważniejszymi sprawami, nabija sobie chyba limit wystawionych mandatów w miejscu gdzie ruch nie stanowi żadnego zagrożenia, ani utrudnienia.Dlaczego ta cześć ulicy nie może być dopuszczona do ruchu? To wszytko jest bardzo frustrujące.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pismo zamieściła Magda i podziękowania przekierowuję ;)
    Nie chcę również aktualnie komentować bo to nie jest takie proste. Zapewne będzie oficjalna odpowiedź rady.
    Z każdym z Państwa kto będzie chciał porozmawiać nie tylko o tym piśmie i tematach komunikacyjnych mam nadzieję spotkać się osobiście na Dniach Umultowa.

    OdpowiedzUsuń
  5. wszystko to jest dziwne, wygląda na to ze miasto zamiast budować drogi dla ludzi buduje je dla UAM, bo de facto Dziegielowa będzie wewnętrzną drogą UAM. Niestety Rysio i spółka skompromitowali się już do końca

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdą informację można otrzymać na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Prawda jest jednak taka, że jak urzad nie da to jest sąd. Jeśli sąd nakaże to i tak nie ma potem żadnej mozliwości wymuszenia wykonania wyroku.

    OdpowiedzUsuń
  7. słowo skandal jest chyba najłagodniejszym określeniem tego pisma. Uczelnia jest częścią społeczności a nie eksterytorialnym księstwem, utrzymywana z podatków, i w założeniu służąca całej społeczności. Ciekawe co na takie działanie władz uczelni mogą powiedzieć liczni prawnicy posiadający dyplom UAM?

    Oczywiście wszystkie wywody są niepotrzebne gdyby nagle się okazało, że to prywatna uczelnia zakupiła grunty, wybudowała budynki i teraz drogi..

    OdpowiedzUsuń
  8. Po prostu ręce opadają . W zasadzie sprawa nadaje się do nagłośnienia w mediach , bo inaczej nie można .

    OdpowiedzUsuń
  9. Po pierwsze: do gazet z tym
    Po drugie: do telewizji
    Po trzecie: do sądu
    Po czwarte: do Strasburga...

    OdpowiedzUsuń
  10. W ZDM opracowują projekt Bożydara, ale inny niż ten który linkował Adrian, bo UAM się nie zgadza na przebieg Bożydara po północnej stronie Różanego Potoku, chcą przesunąć Bożydara na południową stronę strumienia. Tylko ja się pytam po co nam ta ulica- jak zamkną tory na Naramowickiej to będziemy stać w korku, żeby wjechać w Bożydara, a potem będziemy stać w korku żeby przejechać przez przejazd na Umultowskiej. Do d... z taką ulicą.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytam i nie mogę się otrząsnąć z tych faktów... To jest marnowanie publicznych pieniędzy...

    OdpowiedzUsuń
  12. Do przeczytania

    http://www.my-poznaniacy.org/index.php/nasze-idee/demokracja-miejska/687-same-wartosci-demokratyczne-nie-wystarczaja-o-badaniach-konsultacji-spolecznych

    Nie dość, że konsultacje społeczne u nas to fikcja to na dodatek układy władza-UAM działają przeciwko mieszkańcom. Czekam na informacje w sprawie reakcji na pismo prezydenta Kruszyńskiego

    OdpowiedzUsuń
  13. Ktoś życzliwy wrzucił ten skan na forum SkyScraperCity: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=81297&page=222

    OdpowiedzUsuń
  14. no i dobrze, im więcej ludzi wie jak działa miasto tym lepiej

    OdpowiedzUsuń
  15. A może ktoś z wykształceniem prawniczym przygotowałby protest mieszkańców dotyczący zawartego "cichcem" porozumienia władz Poznania z UAM i na pikniku podpisalibyśmy się pod nim? Można też takie pismo wyłożyć do podpisu w sklepach osiedlowych (Żabka, Codzienne Zakupy). To rzeczywiście SKANDAL, by za takie pieniądze budować zamkniętą ulicę. Skrajny przykład NIEGOSPODARNOŚCI!

    OdpowiedzUsuń
  16. a czy takiego tajnego porozumienia Miasto-UAM nie da sie zaskarzyc ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Porozumienie jest z 9tego lipca 2010r. Prawdopodobnie data to nie jest tzw. kiks drukarski, bo wówczas pismo z 4 lipca 2011r. mówiłoby o czymś, co wydarzy się w przyszłości (w przeciwny wypadku byłoby antydatowane w dość nieudolny sposób). Dlaczego piszę o 2010??? Po pierwsze, bo nie wiemy o czymś co zapadło ponad rok temu, a nas dotyczy :( Po drugie - zgodnie z nowym statutem osiedla do zadań rady należy opiniowanie spraw z zakresu m.in porządku i bezpieczeństwa publicznego. Uzyskanie opinii jest dla Prezydenta i organów miasta obligatoryjne. Nie zastosowanie się umożliwia radzie osiedla (zgodnie ze statutem miasta) złożenie skargi do rady miasta na takie postępowanie/decyzję organów bądź Prezydenta. Pytanie, czy decyzja o zamknięciu ruchu (podjęta w trybie???) wpisuje się w opiniowanie dot. bezpieczeństwa i porządku publiczego (moim prywatnym zdaniem, choć zaznaczam, że nie jestem prawnikiem - TAK) oraz czy w momencie, gdy przedmiotowy statut osiedla wszedł w życie w tym roku, a decyzja zapadła na mocy porozumienia w roku ubiegłym to czy można tą ścieżkę prawną przeprowadzić? Zobaczymy...
    Obie ulice by się przydały jako przejezdne (Dzięgielowa w ciągu dawnej gruntowej mogłaby posiadać jakieś ograniczenia/spowalniacze żeby ulżyć mieszkańcom), nie wspominając o chodniku w Naramowickiej. Całość tak naprawdę skupia się na pieniądzach. Jak nas Poznaniaków stać na wszystko to proszę bardzo, zamykajmy, jak nie to zastanówmy się co się stało/dzieje i o co tak naprawdę chodzi z tym zamykaniem.
    Rozumiem rozżalenie porozumiewaniem się ponad Nami i trzeba dać temu wyraźny odwet, ale do czego dojdziemy, jakie będą skutki nie potrafię niestety przewidzieć?

    OdpowiedzUsuń
  18. Rozdzą się następne pytania:
    1) Ile będzie kosztowało włączenie Bożydara do Dzięgielowej? A może już to jest przewidziane?
    2) Jaka organizacja ruchu jest przewidywana na skrzyżowaniu Bożydara/Dzięgilowa (pierwseństwo).
    3) Ile będzie kosztowało zamkniecie Dziegiewlowej?
    4) Kiedy ZDM rozpisze przetarg na Bożydara? Zdąży? Czasu w sumie jest już bardzo mało....
    5) Czy UAM też zamknie drogę przez kampus do ulicy nad Różanym Potokiem (budowane są teraz tem nowe budynki)?

    OdpowiedzUsuń
  19. Najlepsze że jak wynika z odtajnionego właśnie porozumienia Miasta z UAM, ul. Dzięgielowa ma być zamknięta z końcem 2012 r niezależnie czy Bożydara będzie wybudowana. I to pod groźbą restrykcji prawnych.
    SKANDAL SKANDAL SKANDAL!!!

    [IMG]http://img580.imageshack.us/img580/4789/porozumienieuamump2010c.jpg[/IMG]

    [IMG]http://img714.imageshack.us/img714/4789/porozumienieuamump2010c.jpg[/IMG]

    To chyba nadawałoby się na nowy temat na tym blogu!

    OdpowiedzUsuń
  20. A na końcu "zapomną" wybudować Bożydara albo będa się tłumaczyć ,że nie mają pieniędzy.
    Co restrykcji prawnych ( zamkniecie Dzięgielowej w 2012 roku). Jakie to moga być te restrykcje. Jakie restrykcje może nałożyć UAM na Prezydenta Miasta? Ludzie wy w to wierzycie? Umieszczenie tego zapisu to nadanie rangi tej umowie aby nikt nie zechciał jej obalić.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz