Żurawiniec też interesuje...

http://www.poznan.pl/mim/bm/news/rady-osiedli,c,13/walcza-o-zurawiniec,51607.html
Nasi sąsiedzi organizują marsz. Wielu umultowian również jest zainteresowanych tematem Żurawińca stąd propaguję temat. Ostatnio wybrałem się na wycieczkę rowerem po uliczkach osiedli pomiędzy Naramowicką i Żurawińcem. W szoku byłem ile tam jest bloków - skoro jednak mieszkańcom to pasuje to co mi do tego. Przekraczanie z budownictwem Jasnej Roli uważam jednak za stanowczo grubą przesadę.

A u nas rejon Różanego Strumienia posiada już uchwalony plan miejscowy.

Komentarze

  1. witam

    właśnie wpadła mi w ręce PU z 2009 roku. Było tam napisane min, ze przy Zagajnikowej powstanie szkoła! Gdzie ona. Moje dziecko dojeżdża już 4 lata do szkoły na Piątkowo, bo ze względów na walkę o zdrowie i rehabilitację nie mogliśmy sobie pozwolić na zajęcia do wieczora jak w 60. Czy coś w tej sprawie wiadomo, do szkoły mam ponad 5 km, a koszty dojazdu płacę sama, mimo, ze ustawowo powyżej 3 km dowóz zapewnia państwo.
    Druga sprawa - nie rozumiem radości z jazdy 87 , jeśli on jeździ bardzo rzadko i tylko w dni robocze. Nie jeden raz prosiliśmy mpk o kursy w weekendy, bo moze rządzacy nie, ale my pospolici również w weekendy do pracy dojeżdżamy.
    Szkoda tylko, ze 348 tak mało jexdzi bo i kierowcy milśi, i atmosfera lepsza, więc lepiej im dać zarobić nim sprzedawczykom poznańskim, którzy nigdy nie slyszeli o patriotyźmie lokalnym, więc z jakiej racji my mamy na nich łożyć?
    Kolejna sprawa co z Dzięgielową, będzie zamknięta czy nie? I proszę bez mydlenia oczu ,że będzie inna droga, jak tam są ziemie prywatne i nikt nie słyszał o drodze, ani chęci wykupu tych ziem. A tak na marginesie, uliczka za 6 mln, a takie piękne dziury, wczoraj zdjęcia, dziś łaty. Pewnie sami zrobili aby G mógł udowodnić, ze to przez nas bo zbyt często jeździmi, a sami studenci, wykładowcy i wladza, nie popsuliby tak pięknej drogi uniwersyteckiej!
    Jak to możliwe, ze tak piękna niegdyś wieś, stała się śmietnikiem brudnego miasta w łapach jednego krwiopijcy, płacimy podatki i to większe i więcej niż w innych częściach Polski, a co za to mamy brak chodników, przejść dla pieszych, a za chwilę brak połączenia ze światem- Naramowicka juz tylko stoi, a Dzięgielową będziemy oglądać zza barierek, Gdzie prezydent z rektorem grają w tenisa, a ty ludu płacz i płać, bo im nasze samochody na Dzięgielowej przeszkadzają ale kolejne wielkie osiedla przy Zagajnikowej, Zurawińcu, Jasnej Roli już nie. Ale z Dzięgielowej zysków czerpać się nie da, a ze zgód na budowy w takich miejscach już tak. Niech żyje developer x- który wie kogo dobrze mieć w swych szeregach

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę nie narzekać, że nie mamy szkoły. Najważniejsze, że jest blisko do kościołów. Ja w promieniu 2 km od domu mam ich pięć - zupełnie mi zbędnych, za to żadnego przedszkola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio zauważyłem nowe przedszkole na Rubieży w Naramowicach w fundacji UAM. Nie wiem czy jest ogólnodostępne i jakie warunki.

      Usuń
  3. Uczestniczyłam dzisiaj w zielonym marszu - na moje pytanie kto jest z Umultowa - nikt nie zgłosił się. Szkoda, że jak można coś zdziałać to chętnych mało, natomiast na forum wiele jest wypowiedzi Anonimowych pt. "co możecie zrobić aby było dobrze". Pojawiała się ciekawa inicjatywa którą podrzuciła pani reprezentująca Zakład Lasów Państwowych (poproszę o maila do pana Rafała to napiszę o co chodzi). Pozdrawiam wszystkich, których dzisiaj nie było na marszu (a pogoda była rewelacyjna) Olenderka

    OdpowiedzUsuń
  4. Tutaj relacja prasowa z marszu http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/563035,poznan-protestowali-przeciwko-zabudowie-zurawinca-film,1,17,id,t,sm,sg.html#galeria-material

    OdpowiedzUsuń
  5. A to kolejna relacja prasowa - w tytule jest o mieszkańcach Uumultowa a ja przecież formalnie rzec biorąc należę do osiedla Radojewo-Morasko :-) Natomiast w artykule w Głosie Wlkp przydzielono mnie do Naramowic :-)) Ale to nie jest istotne - ważna jest sprawa ochrony rezerwatu Żurawiniec http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,11625486,Marsz_mieszkancow_Naramowic_i_Umultowa_w_obronie_Zurawinca.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Przegapiłem, teraz żałuję, szczególnie jak widzę ile osób się tam pojawiło...

    OdpowiedzUsuń
  7. W maju planowana jest majówka -będzie jeszcze okazja (może już bez dziennikarzy i policji :-))

    OdpowiedzUsuń
  8. W tym przypadku chyba wszyscy oprócz dewelepera są zgodni, że należy chronić to miejsce. Miejscy urzędnicy m.in. z MPU i przew. komisji p. Mikuła są działają by uprzedzić dewelopera (wnioskuję po wypowiedziach na spotkaniu na Łokietka zoorganizowanym również przez RO Naramowice jakiś 1,5-2 miesięcy temu).
    Czas jednak goni - czas na MPZP vs. deweloper.
    Informacje od Zakładu Lasów Poznańskich - rafalsobczak@o2.pl, muzeum ziemi?

    W temacie planowania jeszcze. We wtorek odbyło się spotkanie zoorganizowane przez RO Morasko-Radojewo z prof. Nowakiem m.in. projektantem PST, prof. Astem, przew. Mikułą, w temacie głównym przedłużenia PST. Poziom merytoryczny w mojej ocenie był rewelacyjny. Co wyjdzie z dyskusji, zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz