Szanowni Państwo,
informujemy, że od dziś można zapoznać się z projektem budowy ulicy Bożydara. Prosimy o przesyłanie uwag, wniosków, opinii dotyczących projektu.
Poniżej link do zakładki "projekty drogowe"
Taki komunikat pojawił się na stronie ZDM zachęcam do odwiedzenia i zapoznawania się z nim.
Przypominam także że wraz z wybudowaniem tej ulicy która ma omijać wydział Geografii i Geologii zostanie zamknięta ulica Dzięgielowa oficjalnie do końca 2014 roku.
Pytanie skoro miasto nie ma pieniędzy na inne ulice czy ich remonty skąd wyczaruje na budowę Bożydara ?
Czy do tej "super mega potrzebnej" inwestycji został stworzony raport oddziaływania na środowisko?
OdpowiedzUsuńSłyszałem że ponoć Lasy Państwowe czy Poznańskie dały opinię negatywną.
Może jest więc nadzieja że najpierw zrobią chodnik na Naramowckiej, utwardzą parę dróg osiedlowych, a potem w znacznie lepszych czasach wybudują rektorowi tę drogę, nie zamykając rzecz jasna Dzięgielowej (bo będzie już inny rektor. :)
Raport i opinię sprawdzę z ciekawości jak to wygląda.
UsuńZamiana inwestycji - nierealne
Ten projekt to jasna odpowiedź na nasze wcześniejsze krytyczne komentarze co do zamknięcia ulicy Dzięgielowej. Na wszystkie opinie o UAM, kompletnym brakiem poszanowania dla mieszkańców Umultowa, kierowanie się wyłącznie własnym interesem, jakimś niejasnym układom z włodarzami miasta.
OdpowiedzUsuńDzięgielowa, w planach ulica nieprzejezdna, czyli dojazd do UAM jest na projekcie ulicą z pierwszeństwem przejazdu przed ulicą Bożydara, mającą być ulicą tranzytową. TO SĄ KPINY i nie zawaham się napisać bezczelność.
Zatem wszystkie wcześniejsze wypowiedzi UAM i urzędników miasta to zwykłą ściema. Brakuje już tylko płotu i przepustek na przejazd.
Jeżeli Dzięgielowa faktycznie miałaby zostać zamknięta to taka Bożydara aktualnie nie spełni oczekiwanych przez ZDM/Miasto funkcji:
Usuń- pierwszeństwo przejazdu Dzięgielowej nad Bożydara (sic!)
- "wywijas" przez Różany Strumień (na prośbę UAM, droższy i co ciekawe niezgodny z zapewnieniami p. Grobelnego, który stanowczo i wbrew propozycją uniwersytetu chciał ciąć koszty tej inwestycji - gratuluję skuteczności). Ta ulica logicznie biorąc powinna biec prosto, nie byłoby ograniczenia prędkości, dodatkowych kosztów podniesienia terenu i miniestakady.
- sama ta ulica ma jeszcze jedną ogromną wadę. Dopóki nie ma rozwiązanego przejazdu przez tory na Naramowickiej, sam przejazd będzie generował korki uniemożliwiające wjazd w Bożydara, vide Umultowska i Opieńskiego np.
odpowiedź bardzo prosta ze sprzedaży działek przy ulicy Pomarańczowej
OdpowiedzUsuńhttp://www.poznan.pl/mim/inwestycje/news/expo-real-2012,55817.html
Związek przyczynowo-skutkowy powalający - bez urazy.
UsuńJak to możliwe aby ul.Bożydara była podporządkowania względem Dziegielowej to absurd!!
OdpowiedzUsuńMiasto zamyka drogę za 6.5 mln bez żadnych konsultacji z mieszkańcami !!oddajac lekka ręka taka inwestycje UAM to skandal .
OdpowiedzUsuńJakie działania w tej sprawie prowadzi Rada Osiedla??Bo wyglada mi to na porażkę Rady lub moze sprzyjają tej decyzji?wystarczy zmontować na drodze kilka spowalniaczy a ruch przy otwarciu Bożydara bedzie minimalny i tylko lokalny!!
Nikt jeszcze Dzięgielowej nie zamyka.
UsuńBożydara jest nam potrzebna.
Spowalniacze jako rozwiązanie były poruszane. W odwodzie jest jeszcze rozwiązanie w oparciu o dodatkową ul. Zagajnikową - znacznie mniej zamieszkała niż lokalny, wschodni odcinek Dzięgielowej, a docelowo przewidziana jako NowoZagajnikowa.
Walka o Dzięgielową dopiero przed nami i mam nadzieję, że mieszkańcy wówczas pomogą i nie będą insynuować głupot.
Czy bedzie można wjechać w ulicą Zagajnikową w Dziegielowa po zamknięciu części wschodniej?
UsuńChyba tylko autobusy MPK będą mogły wjeżdżać. :)
UsuńWyglada na to że Dziegielowa to własność UAM i mogą z nią robić co im sie podoba.Szkoda że za pieniądze podatników .
UsuńDzięgielowa należy do miasta.
UsuńCzy w związku z budową tej ulicy i zamknięciem ul.Dzięgielowej, autobusy 98 (kursy do Radojewa) będą skręcać w ul. Bożydara i omijać osiedle Różany Potok?
OdpowiedzUsuńNie.
UsuńSłyszałem dwa rozwiązania:
1. Zamknięcie Dzięgielowej nie będzie dot. autobusów MPK, czyli nie będzie to fizyczne zamknięcie a jedynie wymuszone znakami i wówczas autobus zostanie tak jak jest.
2. Autobus będzie wjeżdżał na pętlę na Rózany, a następnie wracał i poprzez Bożydara do Naramowickiej i dalej do Radojewa. (można by wówczas zastosować spowalniacze na lokalnym odcinku Dzięgielowej ale pozostawić ją otwartą - tego nikt nie proponował ale wydaje się sensowne)
Nikt NAM nie proponował
Usuń^ Zawsze może być kolejna "wypustka" na trasie 98 jak pod kampus ;)
OdpowiedzUsuńszczotkogłowy z Nowej Wsi na pewno znajdzie bejmy dla swoich dawnych przełożonych
OdpowiedzUsuńNajlepsze że koszt tej ul. Bożydara będzie zbliżony do rocznych nakładów miasta na budowę dróg lokalnych. Beczka śmiechu!
OdpowiedzUsuńPoznań nie jest dla Poznaniaków. Poznań stoi. Dosłownie i w przenośni.
UsuńMam pytanie.Czy po zamknięciu fragmentu Dziegielowej będzie możliwy wjazd z Zagajnikowej w pozostały fragment Dziegielowej. Od skrzyżowania Dziegielowa /Zagajniowa (w stronę miasta)nie ma domów mieszkalnych więc chyba nie ma żadnych powodów by blokować wjazd z Zagajnikowej.ps Jak to możliwe aby Bozydara była podporządkowana,to chyba pomyłka.
OdpowiedzUsuńTo jest istotny znak zapytania. Pytaliśmy o to, ale nie ufam słownym zapewnieniom, że będzie to możliwe. Ten odcinek w asfalcie, na wzór Bronisława i jedna możliwość więcej. Kiedyś tylko po tych dziurach jeździłem
UsuńA co z Nowonaramowicką ? Przecież Bożydara nie załatwi żadnego problemu komunikacyjnego a jedynie poprawi relacje Grobelny - UAM
OdpowiedzUsuńbrak środków
UsuńAno właśnie!
OdpowiedzUsuńW poniedziałek upływa termin do składania uwag do ZDM, można mailowo, musimy wszyscy pisać do ZDM, sam blog niczego nie załatwi.
OdpowiedzUsuń