Zakręt prosta i gaz do dechy
















Mimo że Naramowicka jest  najlepszą drogą pod względem jakościowym przechodzącym przez nasze osiedle, gdzie pozostałe drogi są  nie utwardzone i przeważnie z dziurami bo miasto nie ma pieniędzy.
Jednak dobra ulica nie zawsze się wiąże się z korzyściami, a są  nimi chociażby przekraczanie nadmierne prędkości czy też wyprzedzanie które może doprowadzić do wypadku jak na powyższych dwóch zdjęciach z miejsca wypadku który miał miejsce tydzień temu na wysokości skrzyżowania ulic Dziurawcowej a Naramowickiej. Kolejne zdjęcie pokazuje drzewo z miejsca wypadku, a następnie zakręt o którym jest mowa. Rozumiem że czas  to pieniądz i wszyscy za  nim gonią jak  mogą , jednak pojawia się  pytanie czy bezpieczeństwo  schodzi na dalszą pozycje  ważności ?

Komentarze

  1. Tak dla zobrazowania gorszych skutków 20 metrów dalej na przystanku stoją każdego dnia dzieci jadące do szkoły, bądź wracające z przedszkola na Dziurawcowej. Zarząd Dróg Miejskich będzie mądry dopiero po tragedii bo nie umiemy zapobiegać i myśleć do przodu - bo po co !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na Umultowie jest wiele 'niedoróbek' w kwestii bezpieczeństwa. Najnowsza taka perełka to brak przejścia dla pieszych przy nowym przystanku na Dziegielowej. Nie ma bezpiecznego dojścia od tego przystanku w stronę Różanego Potoku. Po stronie przystanku chodnik ma tylko kilka metrów długości(dalej trzeba iść ulicą, lub przebiegać przez jezdnię), na drugą stronę - gdzie chodnik jest aż do pętli 87/98 nie zrobiono przejścia dla pieszych. (Ciekawi mnie też dlaczego autobus nie może stanąć na pętli zakręcić koła i jechać dalej do Radojewa, tylko powstał przystanek bardzo oddalony od osiedla, ale to chyba temat na oddzielny post pt "ograniczona komunikacja na osiedlu")

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkowicie zgadzam się z Panem /Panią ,która opisuje niedoróbki .
    Ostatnio w ramach ciekawostek zastanawia mnie co robi na Dzięgielowej autobus gminny nr 348 ( w kierunku Murowanej Gośliny ) . Widziałam go na trasie autobusów miejskich nr 98 i 87 i na ich przystankach zatrzymywał się , a dokładnie przy skrzyżowaniu Dzięgielowa /Umultowska.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy Dzięgielowa nie miała być vis a vis hali sportowej z końcem roku zamknięta? Jak aktualnie sprawa wygląda po linii Grobelny - UAM?

    OdpowiedzUsuń
  5. Na stronie ZTM-u pojawiły się informacje odnośnie integracji komunikacji gminy Suchy Las z komunikacją miejską w Poznaniu od 28 stycznia 2013 r. Numer linii 918 ma zostać zmieniony na 911, bez zmiany obecnej trasy (częstotliwość przez większą część dnia roboczego zazwyczaj co 40 minut, w soboty zwykle co 50 minut, a w niedziele i święta, nie licząc kilku wyjątków, co 60 minut). Trasa linii 67 ma pozostać bez zmian, ale jej częstotliwość ma być identyczna z linią 911 (oczywiście zsynchronizowana z kursami linii 911). Zastanawia mnie tylko jeden fakt, czy MPK zakupiło jakiś nowoczesny (szybszy) tabor ze względu na to, iż według obecnego rozkładu linia 67 pokonuje swoją trasę w jedną stronę w czasie 29 minut, a według nowego rozkładu ma to uczynić w 25 minut. Ponadto wydaje mi się zupełnie nierealne, aby nowa linia 911 pokonała trasę z Biedruska do Śródki w 35 minut, zatrzymując się na każdym przystanku, gdyż według obecnego rozkładu linia 918 teoretycznie pokonuje tę trasę w tym właśnie czasie (a przecież na większości przystanków wcale się nie zatrzymuje). Myślę, że jazda takim autobusem, gdy kierowca będzie chciał chciał jechać zgodnie z rozkładem, nie będzie należała do bezpiecznych (o wypadek nie trudno w takiej sytuacji). Najprawdopodobniej, niestety komfort jazdy przez zwiększoną liczbę pasażerów pogorszy się, jak również będą jeszcze większe problemy z punktualnością autobusów. Poniżej zamieszczam linki do bardziej szczegółowych informacji:
    http://ztm.poznan.pl/suchy-las/wykaz-linii-przystanki-oraz-mapy/
    http://ztm.poznan.pl/assets/Uploads/Tymczasowe_rozklady_jazdy/SuchyLas/2013.01.28Linia67i911.pdf
    http://ztm.poznan.pl/assets/Uploads/linie/SuchyLas/MapaSuchyLas.pdf

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz