Samochodowo

Dzisiaj rano troszkę zaskoczył mnie korek na Dzięgielowej przy zamkniętym nieco dłużej przejeździe. Mój nowy rekord zaznaczyłem na czerwono. Ilość samochodów pokazuje jak ważna jest to ulica nie tylko dla Umultowa, ale też i dla północnych terenów poznańskich/podpoznańskich.

Dzisiaj więcej w temacie samochodowym.
Co nam pomoże NowaBożydara? Przy zamknięciu Dzięgielowej będzie gorzej niż obecnie, gdyż na NowąBożydara oddziaływać będą dwa (!) rogatkowe przejazdy kolejowe (Umultowska i Naramowicka).

Co można zrobić?
1. Mimo wszystko zbudować NowąBożydara (bo jest potrzebna) i dać jej pierwszeństwo przejazdu nad Dzięgielową (obecny projekt tego nie przewiduje).
2. Pozostawić Dzięgielową otwartą, a na jej zamieszkałym odcinku tj. od Zagajnikowej do Naramowickiej ustawić spowalniacze. Mieszkańcom się to należy i wpisuje się w docelowy, nieuchwalony plan miejscowy. Zmniejszy się ruch w części zamieszkałej oraz w części uniwersyteckiej, a także umożliwi łatwiejszy wyjazd z os. RP. Autobus na zamieszkałym odcinku Dzięgielowej i tak ma problem, a przy spowalniaczach konieczne będzie powrócenie do pojawiającej się wcześniej koncepcji wjazdu-wyjazdu na pętlę.

Co o tym myślicie?

W tym całym podziale i szatkowaniu ulic nawet Krygowskiego-Ziółkowskiego może mieć miejsce, gdyż docelowo obecny odcinek zamieszkały oddzielony będzie NowąZagajnikową, a pozostała część Dzięgielowej podzielona będzie przez NowąBożydara.
Skąd wzięła się nazwa Dzięgielowa, od czego pochodzi? Może ma jakąś wartość historyczną?

Swoją drogą cały kampus mieści się przy jednej ulicy, jakże wprowadzającej w błąd ul. Umultowskiej.
Jak widać ulic do nazwania oprócz tych z przedrostkiem "Nowa" jest więc sporo.

Komentarze

  1. Nazwa może pochodzić od rosnącej pospolicie rośliny, a szczególnie przy "Strumieniu Różanym", czyli Dzięgiel leśny (http://pl.wikipedia.org/wiki/Dzi%C4%99giel_le%C5%9Bny).

    pozdrawiam
    linne1778

    OdpowiedzUsuń
  2. "1. Mimo wszystko zbudować NowąBożydara (bo jest potrzebna) i dać jej pierwszeństwo przejazdu nad Dzięgielową (obecny projekt tego nie przewiduje).
    2. Pozostawić Dzięgielową otwartą, a na jej zamieszkałym odcinku tj. od Zagajnikowej do Naramowickiej ustawić spowalniacze."

    Bardzo słuszny postulat!

    OdpowiedzUsuń
  3. Popieram wszystkie postulaty Pana Rafała . Przy takich rozwiązaniach naprawdę północna część Poznania miałaby bardzo ułatwiony dojazd do centrum i dalej.
    To jest rozwiązanie !

    OdpowiedzUsuń
  4. popieram oba.
    Pytanie: czy budowa Bożydara będzie w docelowym standardzie Nowonaramowickiej ( rozbudowane skrzyżowanie z sygnalizacją ) czy zwykłe skrzyżowanie? W tym drugim przypadku wyjazd z Bożydara w szczycie i po zamknięciu torów będzie miał cechu cudu...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamkniemy miastu Dzięgielową, oczekujemy od miasta wybudowania Nowej Bożydara i Nowo Naramowickiej. I to nie jest nasze ostatnie słowo...
    O nowych pomysłach UAM, reakcji bratniej rady Naramowic z komentarzami "wdzięcznych" poznaniaków:
    http://epoznan.pl/news-news-39892-Wielopoziomowy_parking_na_Morasku

    OdpowiedzUsuń
  6. Maryjan Pażdzioch16 kwietnia 2013 21:25

    Zamiast budować Bozydara -zrobić za tą kasiore chodniki na Naramowickiej a od Dziegielowej to niech rektorek z Grobelasem trzymają łapy z daleka bo to nie jest ich prywatny folwark

    OdpowiedzUsuń
  7. Popieram pomysł pana Rafała. Ulica zamknięta - ulicą główną???!11 jeszcze wiele się musi zmienić w naszym kraju. rektorek i grobelas - totalny folwark i kpiny sobie urządzają - ulice traktują jak swój chlewik.
    Panie Rafale - niech Pan walczy, jeśli starczy Panu siły charakteru, walki z idiotami.

    OdpowiedzUsuń
  8. A w dzisiejszej Wyborczej jest obszerny wywiad z rektorem na temat kampusu Morasko, w którym "kompetentny" dziennikarz nawet nie wspomniał o zamknięciu Dzięgielowej :(

    http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037,13766801.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ilość, a *liczba* samochodów, panie Rafale ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój promotor też mnie z tym swego czasu poprawiał, przepraszam

      Usuń

Prześlij komentarz