Pod
koniec ubiegłego roku Rada Miasta postanowiła zwiększyć decyzyjność Rad Osiedli
w zakresie budowy i przebudowy dróg oraz oświetlenia. Dzięki temu to osiedlowi
radni będą wskazywać, które ulice należy wybudować w pierwszej kolejności. Zwiększony
został również budżet na lokalne drogi.
Do tej
pory istniał Program Budowy Dróg Lokalnych, który dysponował dość skromnym
budżetem, 4 mln zł rocznie na całe miasto, a radni nie mieli większego wpływu na
decyzje o przeznaczeniu tych środków. Wraz z ubiegłoroczną uchwałą Rady Miasta,
dużo się zmieniło. Po pierwsze budżet został znacząco powiększony, bo aż do 32
mln zł, które powinny zostać wydane do 2019 roku. Po drugie to radni dokonywać
będą wyboru ulic, które mają zostać przebudowane.
Cała
kwota 32 mln zł została rozdzielona pomiędzy Rady Osiedli proporcjonalnie do
ilości dróg nieutwardzonych na terenie danej jednostki pomocniczej. Umultowo, z
łączną długością dróg nieutwardzonych przekraczającą 16km, jest w tym przypadku
liderem. Dlatego to właśnie na nasze osiedle przypadnie największy udział w
całości środków. Otrzymamy dokładnie: 4 279 000 zł.
Procedura
wyboru ulic do przebudowy jest kilkuetapowa. W pierwszej kolejności radni
otrzymają wykaz ulic, które ze względu na posiadaną już infrastrukturę, nadają
się do przebudowy w ramach nowego programu. Następnie radni na jednym ze swoich
posiedzeń, uwzględniając szacunkowe koszty inwestycji, dokonają wyboru
wskazując ulice, które mają zostać przebudowane. W ten sposób o przeznaczeniu przydzielonym
nam środków decydować będą mieszkańcy osiedla, poprzez wybranych przez siebie
reprezentantów, czyli radnych obecnej kadencji.
Wiemy jak
ważny jest to temat dla całego Umultowa, dlatego prosimy o aktywne kontaktowanie
się z radnymi, śledzenie bloga, jak również naszej strony na Facebooku. Będziemy
na bieżąco informować o kolejnych etapach programu oraz podejmowanych przez
radę decyzjach.
Aż się prosi by w pierwszej kolejności wyasfaltować kawałek ul. Rubież przy Piekarni do ronda.Tam same dziury jak w serze szwajcarskim.
OdpowiedzUsuńGranice administracyjne osiedla. Takie życie. Naramowice są bogatsze.. :)
OdpowiedzUsuńPrzydaloby się utwardzenie. Byla próba wpisania tego zadania do budżetu miasta. Myślę ze z tych samych środków co w poście, dzięki RON ta ulica powstanie
Umultowska, Umultowska ...Umultowska.
OdpowiedzUsuńUmultowska i wiele innych ulic...dojazdowa z Naramowickiej w dół jak Dolna, łata na łacie...
UsuńZgadza się.
UsuńDzień dobry!
OdpowiedzUsuńMam dwa pytania:
1. Czy z tych środków można by sfinansować oświetlenie ulicy Migdałowej? Została ona utwardzona kilka lat temu, ale nie wykonano wtedy oświetlenia, a bardzo by się przydało w tym rejonie.
2. Co z budową ulicy równoległej do torów kolejowych, łączącej ul. Dzięgielową z ul. Naramowicką? Czy i z jakiego programu będzie ona realizowana?
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Benedykt
Ad.1. Środki zarezerwowane są również na oświetlenie, więc raczej nie ma przeszkód ku temu.
UsuńAd.2. Teoretycznie jest taka możliwość, jednak te środki powinny trafić na utwardzenie dróg lokalnych przy domach mieszkalnych tak jak np. ul Migdałowa. Gdybyśmy chcieli z zarezerwowanej dla Umultowa kwoty wybudować tą ulicę, mogło by nam nie starczyć pieniędzy na inne ważne inwestycje. Trzeba pamiętać, że tam obecnie nie ma zupełnie nic, czyli w grę wchodzi budowa drogi od podstaw z wszelką infrastrukturą towarzyszącą.
Inna sprawa, że w kontekście budowy Tramwaju na Naramowice i planowanego zakończenia linii na Umultowie, przy ul. Bożydara, koncepcja, o której Pan pisze, wymaga ponownego zaprojektowania i uwzględnienia przejazdu pod torami kolejowymi.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńBardzo dziękuję Panu za odpowiedź.
OdpowiedzUsuńMieszkańcy ul. Migdałowej (a na pewno moja rodzina) bardzo ucieszyliby się z oświetlenia ulicy.
Ma Pan jak najbardziej rację, że te środki trzeba raczej wykorzystać na lokalne ulice biegnące tuż przy posesjach. Tych dróg nam bardzo brakuje.
Pytając o nową ulicę równoległą do torów, bardziej chciałem zapytać, jak ta sprawa aktualnie wygląda. Nie wiedziałem, że zmieniła się koncepcja w związku z budową tramwaju na Naramowice.
Benedykt